Pinterest • The world’s catalogue of ideas

Explore Dulu Ya, Action and more!

Sahabat Mutif, tak kenal maka tak sayang. Peribahasa ini nampaknya menjadi sebab utama, kenapa banyak dari sebagian Sahabat muslimin tidak mengerjakan shalat. Tak usah jauh-jauh untuk melaksanakan sholat sunnah, sholat 5 waktu yang wajib saja mereka tidak kerjakan padahal cukup sekitar 10 menit saja waktu yang diperlukan untuk melaksanakan shalat dengan khusyuk. Tidak mengherankan jika banyak Sahabat muslimin yang bekerja banting tulang sejak matahari terbit hingga matahari terbenam…

Emang kalo mau PACARAN harus punya PACAR dulu ya Terus, kalo kita mau SARAPAN harus jadi SARAP dulu, gitu? #galau - Philosoraptor | memeKat

Kesinambungan kisah tanggung mertua ipar biras dan anak buah: Kakak ipar masih tak puas hati hantar mesej bukan-bukan Ini kesinambungan dari kisahSaya Tanggung Mentua Kakak Ipar Adik Ipar Biras Dan Anak Buah Tapi Hanya Kerana Tak Bagi Pinjam Kereta yang menjadi viral baru-baru ini. Baca artikel sebelum:Dah tanggung mertua kakak ipar adik ipar biras dan anak buah tapi hanya sebab tak bagi pinjam kereta Kesinambungan ini dikongsi oleh IIUM Confession dalam satu perkongsian hari ini…

Setahun Isteri Menyamar Jadi Lelaki Untuk 'Kantoikan' Perempuan yang Gilakan Suaminya Dulu ada sorang perempuan ni gilakan laki aku laki aku pun sama gilakan dia. Tapi dia tak tahu apa yang aku boleh buat. Aku nyamar jadi jantan lain kat wechat. Yang bodo perempuan tu percaya pulak tu. Siap tangkap cintan dia tinggalkan laki aku. Aku acah3 siket sayang ayat manis. Mintak pic bogel. Dia bagi pulak tu bukan 1 tapi 345678910 dia sent. Bodohnya lahai and last laki aku mai balik kat aku. Aku…

Dah 20 tahun abang sulung dan kakak ipar hidup bahagia dan senang..ini rahsianya rupanya Dah 20 tahun abang sulung dan kakak ipar hidup bahagia dan senang..ini rahsianya rupanya Dah 20 tahun abang sulung dan kakak ipar hidup bahagia dan senang..ini rahsianya rupanya Salam semua. Dua tiga hari ni asyik terbaca cerita sedih je mengenai konflik keluarga. Saya pum nak kongsi cerita mengenai abang saya juga. Harap kite semua dapat ambil iktibar dan contoh. Abang saya abang sulung. Banyak…

Harus di share ke semua sosial media biar dunia tau kalo kelompok 12 LKMMD FT 2014 selalu ada ya walaupun kurang kak hafa kak sheila taufiq dan adit di foto ini. Namanya kecapi dan 1 Juni 2014 itu awal pertemuan kita udah dua tahun sejak pertama kumpul duduk ngaso di lapangan elektro. Kelompok ini dulu ikut pelatihan bareng pas lulus ya kita jadi lulusan LKMMD dan kelompok berubah jadi keluarga. Ga ada yang nyangka awalnya. Yaiyalah kelompok pelatihan mana yg kayak kita. Kayak kita yg…

Kesiannya bapa muda jalan dari kedai ke kedai cari kerja sambil pimpin tangan anak kecil Hidup ini adakala kita di atas dan di bawah kadang-kadang kita senang dan kadang-kadang kita susah apa pun ia adalah lumrah kehidupan seorang rakyat Marhaen. Tidak dapat dinafikan semakin maju negara kita kehadapan semakin tinggi cabaran yang perlu kita tempuhi dengan kos sara hidup yang meningkat peluang pekerjaan pula semakin kurang ramai yang menganggur. Apa pun dalam situasi sebegini buanglah…